protest Santierul Naval Mangalia 6Jigniți deoarece deși am beneficiat de promisiunile autorităților cu privire la anularea concedierilor a 228 de salariați din șantierul naval Damen Shipyards Mangalia, am aflat cu mâhnire că au fost doar simple jocuri politice deoarece concedierea a 228 de colegi pare a fi un obiectiv pentru conducerea Damen Shipyards Mangalia și pentru Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului Claudiu Năsui. Este cel puțin ciudat că revoluția bunei guvernări, în opinia anumitor guvernanți presupune concedieri colective, sărăcie și multă îngrijorare.

Ne așteptam ca salvarea României, deziderat asumat inclusiv din denumirea anumitor formațiuni politice, să demareze cu promovarea interesului cetățenilor români și a interesului național în detrimentul companiilor multinaționale.

sal min1.127.136 de angajați cu contract individual de muncă cu normă întreagă au avut în iunie 2021 venituri brute realizate mai mici decât 2350 (salariul minim pentru studii superioare).

Alți 460.954 angajați cu contracte de muncă cu timp parțial au avut venituri realizate în aceeași perioadă, sub aceeași limită de 2.350 lei.

p0098920010Ce se întâmplă în aceste zile în piața energiei este o lecție pe care, desi a experimentat-o de multe ori în ultimii 30 de ani, autoritățile din România refuză să o învețe.

În lipsa unor mecanisme de piață funcționale și verificate, liberalizarea pieței energiei electrice pentru consumatorul casnic s-a produs în cel mai abrupt mod cu putință. Este un exemplu clar despre cum un cumul de factori, aparent fără nici o legătură între ei, pot arunca în aer bugetele consumatorilor casnici, dar și competitivitatea sectoarelor economice, în special a celor mari consumatoare de energie.

poza migrBlocul Național Sindical a luat act de decizia Guvernului României de a mări contingentul de lucrători din state terțe la 50.000 de persoane.

Pe cale de consecință, Biroul Executiv BNS, reunit astăzi, 12 august 2021, a decis inițierea unor proceduri interne, împreună cu reprezentanți ai federațiilor membre din diferite domenii (construcții și materiale de construcții, HORECA, agricultură, industria constructoare de mașini, etc), în vederea preluării ca membri de sindicat a cetățenilor extracomunitari veniți pe teritoriul României în scop de muncă, în măsura în care aceștia vor dori să-și exercite dreptul la liberă asociere.

fnfmcvAvând în vedere prezența pe agenda publică a problematicii complexe legate de calea ferată și evaluând ca fiind absolut dăunătoare orice fel de opinii și analize lipsite de consistența adevărului despre situația dramatică din industria feroviară, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare federația sindicală a lucrătorilor feroviari, aduce la cunoștința opiniei publice următoarele:

În ultimii 15 ani, deși noi, ceferiștii, am semnalat în repetate rânduri criza sistemică de la calea ferată, clasa politică a ignorat cu indolență colapsul generalizat care este astăzi măsurat statistic de cele mai recente evaluări macrostructurale.